ניתוח קטרקט – איך הוא ישפר לך את הראייה לטווח ארוך?

מאת אתר www.miok.co.il

קטרקט הוא מצב הבא לידי ביטוי בעכירות עדשת העין ובירידה באיכות הראייה, מצב זה הוא ברוב המקרים תלוי גיל וככל שהגיל עולה, כך הסיכויים לקטרקט עולים בהתאמה.

חשוב לציין לצד הגיל, ישנן גם סיבות נוספות אשר יכולות לגרום להתפתחות של קטרקט ובין היתר: דלקות עיניים חוזרות, סוכרת, חבלות באזור עדשת העין, שימוש בתרופות מסוימות וישנם גם מקרים בהם הקטרקט נגרם כתוצאה ממומים מולדים.

מעבר לירידה באיכות הראייה הסובלים מקטרקט עלולים להתמודד גם עם אבחנה מוגבלת בצבעים, פגיעה בראייה בחושך וסימפטומים אחרים – אשר תלויים בסוג הקטרקט ובמידת חומרתו.

כאשר הקטרקט נמצא בשלביו הראשונים לא נהוג לבצע כל פעולה מלבד מעקב, אבל, ברגע שהוא מתחיל לגרום לפגיעה בראייה, הפתרון הטוב ביותר לתופעה בא לידי ביטוי בניתוח קטרקט. ניתוח קטרקט נחשב כיום, לאחד מהניתוחים הנפוצים ביותר בעולם, מדובר בניתוח בעל סיכויי הצלחה גבוהים במיוחד – מעל ל-98 אחוז הצלחה.

 

איך מתכוננים לניתוח?


לפני הניתוח קיימת חשיבות גבוהה להצטייד בסיכום המידע רפואי מהרופא המטפל – כאשר, יש לשים דגש על תרופות אותם נוטלים – במידה ויש כאלו. מי שסובל ממחלות נלוות, חשוב שייוועץ עם רופא מומחה באותו התחום, על מנת לוודא שהוא אכן כשיר לעבור את הניתוח.

בטרם הניתוח חשוב לבצע בדיקת עיניים מקיפה, אשר מטרתה לשלול את קיומן של מחלות עיניים אחרות או בעיות עיניים נוספות – יהיו מקרים בהם הרופא הבודק אף יעשה שימוש באולטרה סאונד לצורך אותה המטרה.

ביום הניתוח, ברוב המקרים אין הנחיות מיוחדות (בחלק מהמקרים המטופל יתבקש לא לאכול 6 שעות לפני הניתוח) – אך במידה וניתנות הנחיות כאלו על ידי הרופא יש לדאוג ולפעול על פיהן. כשעה לפני תחילתו מזליפים טיפות עיניים, אשר מטרתן להרחיב את האישון.

 

מה חשוב לדעת על ניתוח קטרקט?


כאמור, ההחלטה על הצורך בניתוח קטרקט קורת בדרך כלל רק כאשר התופעה גורמת להפרעה משמעותית בראייה ומסבה פגיעה באיכות חייו של הסובל מקטרקט. במהלך הניתוח, אשר מתבצע לרוב בהרדמה מקומית, יוצר הרופא המנתח פתח קטן בקרנית (בגודל של כ-2 עד 3 מילימטר), לצד פתח קטן נוסף בקופסית של העדשה הקדמית – דרך הפתחים הללו, מחדירים מכשיר ייעודי, אשר מטרתו לרסק את החומר ממנה עשויה העדשה ולשאוב את חלקיו החוצה מהעין.

ברגע שקופסית העדשה רוקנה באופן מוחלט, משתילים לתוכה עדשה מלאכותית, אשר אמורה להחליף את העדשה המקורית. חשוב לציין, שבניתוח זה אין צורך לעשות שימוש בתפרים, מכיוון שהחורים נסגרים באופן אוטומטי.

 

מה קורה אחרי הניתוח?


ניתוח קטרקט לא נחשב לניתוח מורכב, לכן, ברוב המקרים, המטופל ישוחרר לביתו כבר באותו היום ויתבקש בד"כ להגיע למחרת לצורך ביקורת. במקרים רבים, אחרי הניתוח חובשים את העין. מבחינת התחושות, רבים מהמנותחים מתלוננים על חוסר נוחות ולעיתים גם על תחושת כאב – במקרים רבים, הרופא ימליץ למטופל ליטול משככי כאבים.

הרופא המנתח אמור לספק הנחיות שונות ובין היתר: איסור ללחוץ על העין או לשפשף אותה, שימוש בטיפות עיניים ייעודיות וכמובן, פנייה דחופה לרופא במקרים של תופעות כמו: הפרשות שאינן שקופות, כאבים שלא חולפים וכיוצא בזה. השיפור בראייה כתוצאה מהניתוח יורגש כבר ימים בודדים לאחר מכן – כאשר לאחר כ-שש שבועות מהניתוח הראייה אמורה להתייצב באופן מוחלט.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כלב

איזה משחקים כדאי לקנות לכלבים?

מה הכלב עושה בשעות הפנאי? בין הטיולים בחצר והרצון לתשומת לב, הוא משחק במשחקים שלו הפזורים ברחבי הבית. בדיוק כמו תינוק, גם כלב צריך צעצועים שונים ומוטב כי הם יהיו מגוונים ככל האפשר.

CAT

טיפול בחמלה תומכת בחתולים חולים או קשישים

בני הלוויה החתוליים שלנו תופסים מקום מיוחד בליבנו. הם לא רק חיות מחמד; הם בני משפחותינו היקרים. עם זאת, ככל שאנו שואפים לספק להם אהבה ותשומת לב, ישנם מקרים שבהם עלולות להיווצר נסיבות המחייבות אותנו לחפש אפשרויות טיפול חלופיות, במיוחד כאשר החתולים האהובים שלנו חולים או מזדקנים. כאן נכנסים מתקני פנסיון לחתולים, ומציעים מקלט של תמיכה ונוחות לחברים הפרוותיים שלנו בשעת צרה.

כלב קטן

איזה כלב הכי חכם מהכלבים הקטנים?

כשמדברים על חוכמה בכלבים קטנים, חשוב להבין שחוכמה יכולה להתבטא בצורות שונות. לא תמיד זה קשור לידיעה אינטלקטואלית גרידא, אלא גם ליכולת להקשיב, לרצות לשתף פעולה, לפתור בעיות ולהבין רמזים ופקודות של בני אדם. עם זאת, יש כמה גזעי כלבים קטנים שמוכרים כבעלי חוכמה בולטת והישגיות גבוהה באימונים ובמשימות.

כלב

ביטוח לכלב – מדוע משתלם לרכוש פוליסה לכלב שלנו

כלב נחשב לחברו הטוב של האדם, אפילו לבן משפחה מן המניין ולא במקרה. כל מי שאימץ אי פעם כלב, כל מי שגדל לצידו, טיפל בו וחי איתו, יודע איזו אהבה הוא מעניק, בלי תנאים, כמה נחמה, רוך וחום הוא מציע לבעליו ולבני משפחתו. לא במקרה, מציעים אנשי מקצוע להורים, לאמץ כלב כשילדיהם קטנים עדיין, כך הם יגדלו לצידו, וייהנו מכל היתרונות הכרוכים בכך.

חנות חיות

מחפשים חנות חיות חדשה? הכירו את טופ דוג!

בנוף העצום של טיפול בחיות מחמד, מציאת הציוד המתאים היא חיונית לרווחתם של חברינו האהובים. חנות חיות המתגלה כבולטת, ומציע לא רק מוצרים אלא חוויה המעוצבת על ידי מומחיות ותשוקה. בואו לחצות את המעברים של טופ דוג ונגלה את האוצרות שהוא מחזיק עבור חברינו הארבע רגליים.